Meer details

Interim Database Marketeer/ Data Selectie Specialist (2913)

Procedure in vergevorderd stadium

Locatie

Amsterdam

Opdrachtgever

ABN AMRO Bank Amsterdam

Publicatiedatum

17-09-2025

Contactpersoon

Anouk van de Loo
M: (06) 2876 6485

Delen

Functie omschrijving

Voor mijn opdrachtgever ABN Amro Bank te Amsterdam ben ik op zoek naar een Interim Data Selectie Specialist/ Database Marketeer.

• Periode: 7 oktober 2025 tot 6 juli 2026
• Aantal uren per week: 32-36 uur
• Tarief maximaal € 91,- per uur excl. btw en incl. reiskosten

Neem gerust contact op voor aanvullende informatie, ik vertel je graag meer!

In de rol van Interim Database Marketeer ben je verantwoordelijk voor het opzetten, uitvoeren en evalueren van één-op-één marketingcampagnes binnen digitale kanalen zoals e-mail, bankmail, banners en de website. Je werkt met tools zoals Selligent/Engage en Azure Databricks om klantselecties te maken en complexe multi-step campagnes te bouwen. Je analyseert en visualiseert resultaten, creëert dashboards en genereert nieuwe inzichten op basis van data.

Jouw werkzaamheden

  • Selecteren van klantgroepen voor gepersonaliseerde marketing
  • Bouwen en live zetten van multi-step campagnes
  • Visualiseren en presenteren van campagneresultaten
  • Opzetten van dashboards en rapportages (Power BI, Tableau)
  • Coördinatie met stakeholders en Agile planning
  • Bijdragen aan migratiecampagnes en digitale adoptie
  • Vaststellen van datavereisten die nodig zijn voor analyse en campagne-uitvoering
  • Zorgen dat benodigde data ontsloten wordt binnen het datalandschap van ABN AMRO. Zo vorm je een brug tussen IT development en klantcommunicatie

Jouw resultaten

  • Succesvol bereikte klanten
  • Conversie
  • JNPS, klanttevredenheid

Jouw profiel

Je bent analytisch, creatief, gestructureerd en een sterke communicator. Je wordt enthousiast van het idee dat je met slimme communicatie aan de juiste doelgroep veel échte mensen in beweging kan brengen. Met je scherpe blik ben je een gewilde sparringpartner voor je collega’s.

Vereisten:

  • 5+ jaar ervaring in commerciële database marketing, database en selectietechnieken
  • Ervaring met SQL, Power BI/Tableau, Selligent/Engage
  • Kennis van Python of R is een pre
  • Ervaring met migratiecampagnes is een pre
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal
  • Je bent kritisch en werkt graag gestructureerd en planmatig
  • Je wil graag onderdeel zijn van een gezellig en dynamisch team.

Jouw werkomgeving

Digital Sales & engagement is onderdeel van Customer & Digital Engagement (CDE) en bestaat uit 8 teams.
De rol van Interim DBM is in het Team Digital Product Launch. Zij brengen digitale producten naar klanten: ze verrassen met innovaties en begeleiden bij verandering.
Ze zijn een change team, hebben een projectmatige aanpak en dragen gestructureerd over aan andere teams. Daarmee maken ze efficient beheer mogelijk en leveren ze een kickstart voor adoption.

Team Digital Product Launch is een multidisciplinair team, waarin je alle expertises om je heen hebt om ideeën van A tot Z uit te werken. Je hebt directe collega’s zoals digital marketeers, copywriters, journey experts en visual designers. De digitale kanalen zijn voortdurend in ontwikkeling, de klantgroepen zijn groot en daarom heb je ook veel stakeholders binnen de bank.

Klant- en resultaatgerichtheid staan centraal in alles wat je doet!

AMI Interim Knowhow gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.